SELAMAT DATANG KE BLOG RASMI KELAB KERJAYA SMK CHERAS... TEROKAI KERJAYA ANDA BERSAMA KAMI DISINI...
Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket __________________________________________________________________________________________________________________

Program Outreach Kerjaya - Juruterbang

Para pelajar yang akan mewakili sekolah bagi Karnival Kaunseling Kerjaya Peringkat Zon Pudu telah dibawa ke Asia Pasific Flight Training yang bertempat di Kota Bharu Kelantan. Tujuan program ini dijalankan adalah untuk memberi peluang kepada para pelajar untuk membuat kajian lapangan tentang kerjaya yang dipilih oleh mereka iaitu kerjaya sebagai Juruterbang. 

Banyak pengalaman baru seperti mengendalikan alat simulator sebenar dan banyak lagi telah ditimba oleh para pelajar semasa kajian lapangan ini dijalankan. Pelajar juga didedahkan dengan kerjaya-kerjaya lain yang terdapat di sesebuah lapangan terbang seperti Marshal, jurulatih penerbangan, jurutera dan juga pengawal trafik udara. 

Antara pengalaman yang tidak dapat dilupakan oleh para pelajar yang terlibat ialah mereka dapat menemu ramah sendiri seorang kapten juruterbang yang sebenar yang telah berkhidmat di dalam bidang penerbangan selama lebih daripada 20 tahun. Banyak cerita yang telah dikongsikan bersama untuk meningkatkan lagi semangat para pelajar untuk mengejar cita-cita mereka sebagai seorang Juruterbang.